Powered By Blogger

יום שבת, 7 במאי 2011

עיצוב,זוגיות והקשר בינהים

לפני ימים מספר ישבתי אם לקוח בנוגע להזמנת ויטראזים לבית שהוא משפץ.הוא מתכנן לפתוח בקיר 3 חלונות צרים וארוכים.ובמילים שלו-הויטראזים יהיו התכשיט של הבית,הצבע והאור תרתיי משמע.היות והקיר מזרחי,בשעות הבוקר יכנס לפינת האוכל אור צבעוני דרך הויטראזים.יופי של פתיחה על הבוקר.
כשיצאנו החוצה ראינו שבצמוד לבית,לחלונות המתוכננים יש עץ לימון.כדי להכניס את העץ לבית אני מתכנן חלקים שקופים
בויטראז.יש מקרים שצריך לצלם את הנוף הנשקף מהחלונות בכדי לדייק ולהכניס את החלקים היפים של הנוף.ליצור מצב שהנוף משתלב בהרמוניה ומשלים את הויטראז.במקרה להלן אין צורך נוף העץ רחב דיו.אבל בזמן פריחת הלימון,הפרחים הלבנים והריח המשכר של הפריחה יהיה בתוך בית.יש לי מקרה דומה על כך בפוסט הבא.
החלטנו על תמונה אחת מתמשכת של פרחים לבנים ויבנו לבחור דוגמה מתוך ספר העבודות שלנו.הבחור למד ציור ובזמנו החופשי מצייר,מוכשר לטעמי,בחר מידית דוגמה אותה צריך להתאים לחלונות שלו.הוא ציין כמה עבודות שאותן אהב אומנותית וגמרנו.עכשיו חיכינו לאשה.
כאשר היא הגיעה,מיד ציינה שהטעם שלהם שונה ונראה מה יהיה.
הגשתי לה את הספר וחיכינו בציפיה למוצא פיה.היה מתח  באויר,תרגיל זוגיות על אמת.היא קלעה בול מה בעלה אוהב בדיוק רב.בבחירת הויטראז שוב נחל הזוג הצלחה.לכולנו נשאר טעם של עוד.

יום שישי, 14 בינואר 2011

הויטראז'ים של בית הכנסת בטירת כרמל

עדיף מראה עיניים לכן אתחיל עם התמונות וצריך להבין שהדבר האמיתי ,תמיד,אבל תמיד,הרבה יותר מרשים מצילום ואסביר בהמשך.



אז ככה,הדבר האמיתי משתנה עם התאורה,עם זוית המבט שלך,האור שעובר דרך הויטראז' מחדיר אור צבעוני לחלל קרניי אור צבעוניים בהתאמה לויטראז' ולנקודה בה האור פוגש את הזכוכית הצבעונית. כלומר כאשר יש אור ישיר הויטראז' דינמי,משתנה כל הזמן.זו המהות,מפתיע,מרענן.
ובאותו עיניין ברצוני להראות לכם דוגמה ושאלה .להלן הלוגו החדש שלנו לאתר החדש שיעלה בקרוב.
אשמח לקבל תגובות והערות.הצבע המרוח שעוטף את הויטראז'נוצר מהאור שעבר דרך הויטראז.האם התחושה הזו אכן עוברת?
חזרה לבית כנסת בטירת כרמל.הויטראז'ים מוקמו בתיבת אור על קיר מפריד בין עזרת נשים לבית הכנסת.
הנושא-4 אמהות-שרה, רבקה, רחל ולאה.המלצה שלי לבית הכנסת לשים פרספקס שקוף בצד של עזרת הנשים במקום הדיקט שיש כיום כדי שגם הנשים יוכלו לראות את הויטראז'ים.
את הויטראז'ים התקנו ביום חמישי ואני מחכה לתגובות ביום ראשון,לאחר שכל המתפללים יראו את היצירות.

יום שבת, 1 בינואר 2011

קצב תרתי משמע

כמה אפשר לשחק עם השם קצב,אבל החשוב הוא שבית המשפט יקצוב את עונשו לבית האסורים.כבוד השופט אמר את דברו ואין מה להוסיף בנידון.
אבל אנחנו ובמיוחד הפוליטקאים הקטנים שלנו צריכים להפנים הרבה תובנות.
איך קרה שהוא הגיע להיות האזרח מ"ס 1 למרות שהסובבים אותו ידעו מיהו ומהו.ואי אפשר שלא ידעו.
כי המפלגה שלו רצתה נשיא בכל מחיר,כי שנאו את פרס גם בעבודה,כי ש"ס עשו תרגיל מלוכלך סטייל פרס.
הגענו לשיא שלילי שאותו כבר לא ניתן לעבור,אני מקווה.ועתה צריך להביט קדימה ולהבין שאין מקום לאנשים קטנים ושפלים בפוליטיקה.לא עוד מינויים של עסקנים כאלה. וראו נא את הרשימה שכבר יושבת בכלא.
האם הפוליטקאים ואנחנו נלמד ונפנים.חלקית כן,כי הרי אין 100%,אבל צריך לשאוף גבוה.

היות והמדינה שלנו רוויה בחדשות ומה שהיה אתמול לרוב היסטוריה,אך קרו לאחרונה מקרים וכל יום קורים אירועים שמוכיחים שהשירות שהאזרח מקבל מהמדינה הוא שירות קלוקל.שירות שעומד ביחס הפוך ליד שנכנסת עמוק לכיס שלנו ועושקת אותנו.כמה מיסים,כמה עוולות?
ובאמת הגיע הזמן שנצא לרחובות ונכריח את הממשלה פעם אחת ולתמיד להפסיק להכניס את ידה לכיסנו כל פעם יותר עמוק.הרי רוב המיסים נועדו לתקן טעויות של הממשלות.דוגמאות: מים,דלק,רכב והרשימה עוד ארוכה.
ורצוי שהמיסים שכבר נגבים ילכו אל המקור בשמו הם נגבו.מיסוי רכב לתחבורה ומניעת תאונות ,מים להתפלה ועוד....

לדעתי אנו לא יוצאים להפגין כי אנו לא מאוחדים כמו מגזרים שונים,כי אנו טרודים בחיי היום יום,ביטחון,שלום שטחים ומה לא.
אז הגיע הזמן שניקח עצמינו ברצינות ונדאג להוה שלנו והן לעתיד הכלכלי.הגיע הזמן שנצא לרחובות בכדי להלחם על המגיע לנו.

יום ראשון, 5 בדצמבר 2010

פוליטיקה שורפת- עם מובחר

המדינה שלנו בנויה מהרבה אנשים טובים- קטנים כגדולים.בשעת צרה הם מתעלים על עצמם- וביום יום כל אחד בדרכו תורם לעצמו ולבניית המדינה.
נודה על האמת,בנינו פה מדינה לתפארת.
למרות הקשיים הרבים ולמרות הפוליטיקה הקטנה.
את רוב הדברים אנו יודעים איך ומה לעשות.
מעגל העוני- להכניס אותם לעבודה.חרדים לדוגמה- חלקם הגדול מוכשרים מאד עם יכולות.תארו לעצמיכם איזה מנוף [ שווה ערך לעליה הרוסית,אם לא יותר ]

אבל הפוליטיקאים שלהם בגלל הצורך לשלוט,הצורך לכח- לא מאפשרים להם.ולשם שלימות הקואליציה כל השאר משתפים פעולה.
שריפת הכרמל מדוע צריך לקרות אסון כדי לתקן את שטויות הפוליטיקה והמשרתים אותה.אין אף פוליטקאי ב-10 שנים האחרונות לפחות שחף מאשמה.מה היה צריך להעשות?מדוע צריך לחכות לאסון?
המחיר יקר מפז.
כואב,כואב,כואב זועק לשמים.
אני מקווה שהפעם העם לא ישתוק,לא ישכח ויאמר את דברו.
הגיע הזמן להסביר להם בפוליטיקה,פישלת,לא עשית את הנדרש ממך- לך הביתה!רק כך הם ילמדו לשרת אותנו נכונה.כי אנחנו בוחרים אותם לשרת אותנו.
הגיע הזמן שנקבע להם סטנדרטים לשירות הציבור.
אני והשריפה
לפני 3 שבועות נדרשתי לתת הצעת מחיר לויטראז'ים לבית כנסת בטירת כרמל.בשלב הבא נתבקשתי להגיע כדי לקחת מידות.האמת, התלבטתי,די רחוק,אני מאורים שבנגב המערבי,ארץ הקסאמים.היות והמזמין התעקש הגעתי לטירת כרמל
והיום אני שמח שכך עשיתי.
ביום שישי במהלך השריפה,תוך כדי התופת יצרתי קשר עם משה.כדי לשמוע מה נשמע,האם צריך עזרה,האם ההזמנה עדיין בתוקף.אודה על האמת,התלבטתי, האם להטריח אותו בשעת צרה.והוא בשיא האופטימיות - הכל יהיה בסדר- מתי אתה מתחיל?
מה אומר לכם,נראה לי שנרקמת פה תחילתה של ידידות,הרבה מעבר לאמן-לקוח.
ההתחיבות שלי לספק בזמן הקצר ביותר את הויטראז'ים היפים ביותר לבית הכנסת.להביא לאנשים טובים את המיטב שבי,ולהביא להם את האושר בעיניים.
אני מצפה בכיליון עינים לפגישה עם משה.
אשתדל לתעד את הפגישה,בטוח את התחושות.
אז חכו להמשך,בקרוב.

יום שישי, 19 בנובמבר 2010

סיפורי לקוחות

עיצוב ויטראז' ללקוחות




עיצוב ויטראז' הינו מעשה מורכב שמתחיל במפגש עם הלקוח דרך האתר שלנו www.vitran.co.il

נכון אתר מיושן ,לא מעוצב ולא ידידותי.בדיוק בימים אילו אנו עובדים על בניית אתר חדש.אשמח בקרוב להראות לכם סקיצות ראשונות,כדי לקבל תגובות והערות.



חזרה אל הלקוח,לאחר שהתרשם מהמבחר ,הוא יוצר קשר ואנו מלבנים טלפונית את הסוגיות הטכניות ומכאן נגזרות השאלות והרעיון העיצובי. כאשר הלקוח יודע מהו רצונו ובחר דוגמה,כל אשר נותר,להתאים את הויטראז' למידות שלו ולצבעים שהוא רוצה.

אילו המקרים הקלים והמהירים לפיצוח ולא מצריכים מפגש אישי.הפעם אני רוצה לספר על חלק מהמקרים שחוויתי לאחרונה שהם יותר מורכבים.

1- לקוח מהצפון ,לאחר שיחה טלפונית,שלח תמונה של מה הוא רוצה ב-2 חלונות.תירגמתי את התמונה לויטראז',הלקוח והמשפחה התלבטו ושינו כיוון,על אותו נושא עלים בשלכת במגע אבסטרקטי. הפעם את הסקיצות הם אהבו מיד.

אכן הכנת סקיצות הן הדבר היותר מורכב ביצירה ובמה זה כרוך במאמר הבא.



2- בפגישה עם לקוח תושב חוץ והמעצבת סוכמו הדרישות: צבעוניות עדינה,ורעיון אבסטרקטי בכיוון של ים.הסקיצות הראשונות אושרו והמדובר ב-9 חלונות.חיכינו לתחילת השיפוץ כדי להתחיל בביצוע.ואז באה האשה ,פסלה את הסקיצות על הסף,הגישה לי תמונות ודרשה,זה אני רוצה.כל שנותר לתרגם לויטראז'.היות והתמונות מורכבות גם במקרה זה אני נדרש לשיא היצירתיות.

מה אני למד ממקרים אילו? תמיד יש יותר מדיעה אחת ורצוי להפגש עם כל המחליטים.



3- בפגישה ראשונית עם בני משפחה שהחליטו לתרום ויטראז'ים לבית כנסת,זרקתי כמה נושאים.בשונה מבית פרטי ,המסורת והתנך מכתיבים ולכן זו נקודת הפתיחה.נקודה שמתייחסת כמובן להיבטים הטכניים: כמה חלונות,גודל,מיקום,אופי המבנה ועוד... הנושאים שנבחרו: בריאת העולם לחלון עגול. וסיפור יציאת מצרים עד מעמד מתן תורה בחלון ארוך כ-8 מטר מעל ההיכל.לאחר הגשת הסקיצות נפגשתי בסטודיו עם האדריכלית ונציגי המשפחה ללבן את הסוגיות שדרשו תיקון.התיקונים היו: הסדר הנכון של הופעת הסצינות[משה בתיבה,חציית היאור,בניית המשכן,הסנה הבוער ומתן תורה בחלק העליון] ופרטים קטנים שיעזרו לכלל המתפללים להבין במה המדובר.במקרה של בית כנסת יש את המזמינים שמחליטים ועוד קהילה שלימה אחריהם.הארה נוספת שקיבלתי לגבי השבת: לנו באי בית הכנסת ברור מאד מהי השבת,לכן לא צריך את כל הפרטים,צריך את הקדושה.

הפרויקט בוצע התגובות נלהבות ובקרוב אני מתחיל בית כנסת נוסף עם אותה אדריכלית.



4- בפגישה בבית משפחה עם האישה הבקשה היתה לאירוסים בחלון עגול.ויטראז' שהבעל ראה בפאב וזה מה שהוא זכר אהב ורצה.הרצון והדרישה לויטראז'ים באה מהבעל [ חלום של כמה שנים מאז סיימו את הבנייה ]היות ולא היתה תמונה הכנתי סקיצה שאושרה מיד .ומה עושים בשאר החלונות? זרקתי רעיונות,שאלתי איזה פרחים אוהבים,שלחתי תמונות ונבחרו צבעוניים כנושא והסקיצה אושרה .2 חלונות נוספים בסלון,צרים וארוכים הבקשה היתה לעדינות.לאחר הכנת כמה סקיצות הגעתי למה שאני רוצה והרצון שלי תאם את הציפיות שלהם.השינויים מסקיצה לסקיצה קלים אומנם,אך קו לפה או לשם משנה את כל התמונה.הזמנה זו בוצעה ותותקן בימים הקרובים.

5- בפגישה עם בעלת בית שבונה במושב יש 2 חלונות גדולים.מראש ידעתי שאם נעשה את כל החלון כפול 2 המחיר יהיה כבד ולא יצא לביצוע.לכן הצעתי לחלק את החלון ל- 3 יחידות והחלק המרכזי-אמצעי יהיה ויטראז'.מה עוד שחלון אחד נפתח בהזזה,כלומר כאשר היחידה הצדדית זכוכית שקופה מכסה את הויטראז' הוא גלוי. בחירת הרעיון היתה קשה יותר ללקוחה,עד שמצאנו כיוון וסרוב אני ניגש להכנת סקיצות.בשיחת טלפון למחרת בסיומה היא אומרת לי,יש לי משהו חשוב להגיד לך.נו תגידי כבר [ בחיוך מפה לאוזן ובאושר- כי הצד השני קולט וחש ]והיא- היית אתמול כלכך נחמד ,קשוב ועזרת לי מאד-תודה לך.



אני חושב שהצלחתי דרך מפגשים אישיים שלי עם לקוחות לפתוח עוד ערוץ לכתיבה.כי הרי כל לקוח הוא סיפור בפני עצמו.מה שמראה לי שאפשר למצוא אין סוף רעיונות לכתיבה שהם לא לגוגל,אך בסופו של דבר יהיו שיווקיים.בכוונה לא צירפתי תמונות ולא חשפתי פרטים אישיים ,פרטים מסגירים.[צנעת הפרט]

בסוף כן הוספתי תמונות להשלמת החוויה.זה המוצר,זו היצירה זה העיקר.



יום חמישי, 28 באוקטובר 2010

                                         צריבה על זכוכית

צריבה על זכוכית או התזת חול הם אחד ,אותו דבר.למעשה משתמשים באלומיניום אוקסיד בכדי לצרוב את פני הזכוכית.
תהליך העבודה
לאחר הכנת סקיצה או קבלה של תמונה מהלקוח מניחים על הזכוכית הרצויה טפט שקוף דביק.נצייר את הסקיצה על הזכוכית המצופה,נעבור בסכין יפני על הקוים ונתחיל לחשוף את החלקים שצריך לצרוב. חלקים שאמורים להיות שקופים, לא נחשוף, לא נצרוב.חלקים שצריכים עומק,יחשפו ראשונים ויקבלו יותר זמן צריבה.כמובן הכל מתוכנן מראש.
כדי להשיג עומק או במילים אחרות לפסל בזכוכית,נשהה זמן רב יותר על אותה נקודה.בכל מקרה העבודה ידנית,דורשת ניסיון רב ומומחיות בכדי להשיג את האפקט הרצוי.ניתן לראות בבירור את הקוים החדים שהם העומק.במקרה זה אף צרבנו מ- 2 מידי הזכוכית, הן את הרקע והן את הסוס.התוצאה המתקבלת שונה מכל צד של הזכוכית.אפקט זה חשוב להשיג כאשר רואים את הזכוכית מ-2 הצדדים.כאשר הזכוכית נראית מצד אחד בלבד יש צד א' היפה יותר.אגב,כאשר צורבים כיתוב,הוא נראה בצד אחד בלבד קריא. בצד השני הכיתוב הפוך כמובן.
התמונה השניה ללא צבע עם עומק ללא חלקים שקופים , אך ברקע הצריבה עדינה יותר,נותנת אוירה ערפילית ומדגישה את הנושא.

בתמונה זו השתמשנו בהרבה צבע ללא עומק.חלק מסדרה של חלונות לבית כנסת.
והשאלה בכמה צבע להשתמש עם בכלל?עיניין של טעם,אופי המבנה ורצון הלקוח.גורם נוסף- אני ממליץ לתנאי חוץ וחשיפה לשמש [ בחלונות ] לא להשתמש בצבע בכלל.יש סיכוי שעם הזמן הצבע יתחיל לדהות.
רק צבע שעבר תנור נשאר לעד.זה קורה בויטראז' או בפיוזינג אבל לא בצריבה.


בתמונה זו, ניתן לראות את הנגיעות הקלות של העומק, הן בדג והן ברקע.
לאחר שגמרנו לצרוב נחסה שוב את הזכוכית כדי לצבוע עם אייר ברש[ לחץ אויר ]נדרשת מיומנות רבה וידע עם איזה צבע להתחיל ובמה לסיים.בעיקרון,נתחיל עם הצבע הכהה ביותר ונסיים עם הצבע הבהיר.תתי גוונים נקבל ע"י שליטה על כמות הצבע המותזת.חלקים שקופים לא נצבעים [ הצבע לא נתפס על זכוכית חלקה ] ולכן ישארו מוסתרים ע"י השקף כל הזמן.