Powered By Blogger

יום שבת, 29 ביולי 2017

ריבוי חלונות וויטראז' בבתי ודירות יוקרה, ומה שבינהם

ריבוי חלונות וויטראז' בבתי ודירות יוקרה, ומה שבינהם.
בבואנו להגדיר מהי יוקרה המדד הראשון מתקיים עם כניסתנו לבית. בשנייה הראשונה אנו חשים שהגענו לבית שכזה : חללים גדולים- מרחב מחייה ונשימה, גובה שמעצים עוד יותר את החלל, קו וסגנון נקי נעים לעין עם ניגודיות משלימה, ריבוי חלונות אל הנוף, נוחות ושימוש בחומרי גלם איכותיים. ובשנים האחרונות נוספו טכנולוגיות מתקדמות- בית חכם, שרק ילך והשתכלל.
אך חשוב לזכור שבית הוא שלך, מעון השלווה והרוגע, "כמה טוב שבאתי הביתה" , זו התחושה החשובה ביותר שהבית שלך צריך לשדר לך!!! לכן חשוב להגדיר מראש מה נעים וטוב לך, בעזרתו של אדריכל מומחה בתחום שיודע לדייק אותך.
ריבוי חלונות: אופנתי ונכון, חלונות במפתחים גדולים אל הנוף במידה ויש, כדי להכניסו פנימה כחלק אינטגרלי בבית, ולהכניס תחושה של אווריריות נעימה- המחייה, איזה יופי, אפשר לשאוף אויר, לשאוף את הנוף לתוכנו. והיות ויש די והותר חלונות, אין צורך בחלונות אל הרחוב, לסגור אותם בתריס וזהו, מה הרווחנו- כלום, מיותר. במקום זה, חלונות ויטראז' שמשלימים את העיצוב, אם כניגוד ואם כהשלמה ואמירה ואוירה יחודיים. בחלונות אל הנוף, ניתן לשלב ויטראז' שיודע להשתלב , להשלים ולהעצים עם ואת הנוף.




 אור ואויר- בתי יוקרה מתאפיינים בתחושה של מרחב, בשפע של אור טבעי ובזרימה טבעית של אוויר בין החללים בבית. אך מה קורה כאשר נדרשת פרטיות או הסתרה ועדיין רוצים אור שופע?
מה, שוב נשים תריסים ואטמנו את החלל, מה הטעם? לחלופין נשלב יצירה ואמירה אמנותית- ויטראז', באופן מושכל ומחושב בהתאם לעיצוב החלל ותשלים אותו. אם זה בצבעוניות וסגנון זהים, או בנגוד כדי ליצור קונטרסט ולהעצים את החוויה- שלווה לעומת דרמה, ליצור ספור שמגרה את החושים ואינו משעמם. כי ויטראז' יודע להיות דינמי כפי שרק הוא יודע לעשות- ליצור השתקפויות דרמטיות או שלוות בהתאם לקרני השמש החודרות מבעדו, ובהתאמה לצבעוניות הויטראז' ועיצובו. 

דלת כניסה- נדרשת אינטימיות ופרטיות, אך מה אם אור, כמובן שרצוי. דלת הכניסה הינה הפריט הראשון בו אנו נתקלים ורצוי שתשדר ותרמוז, הי מה קורה בפנים. תספר לנו מיהו בעל הבית המקבל את פנינו בפרץ של יצירתיות. וכאשר נרצה להיות באמת מקוריים ויחודיים, ויטראז' זו התשובה שלך.

בית מאווררפרט לאור הטבעי שחשוב להכניס לבית, חשוב באותה מידה ואפילו יותר לאוורר את הבית. תסמונת הבית החולה שנוצרת כאשר המבנים מתוכננים באופן בו הם אטומים לאוויר צח, ומערכת מיזוג האוויר היא המקור היחידי המספק אוויר לנשימה. אך להפך, מיזוג האויר מונע תחלופת אויר בחללים וגורם להצטברות של: חיידקים, אבק, חומרים נדיפים, גזים ועוד...  
אם כן, לצד ההשפעה הרגשית של תכנון סביבת מגורים, לתכנון יש השפעה גם על הבריאות של כולנו. זה מתחיל בשילוב של קירות המבנה עם פתחי האוורור הטבעיים ומערכת המיזוג ומגיע עד לשימוש בחומרי הבניה הנכונים.
ולסיום חלונות בעיצוב לפי סגנונו של האדריכל הנודע- פרנק לוייד רייט. ההשראה הגיע מהכסאות כמובן, איך לא. ברגע שראיתי את הכיסאות, ראיתי אור ותשוקה להשלים את המתבקש והמובן מאליו. יש שקיפות, מתקיים דיאלוג פורה- חוץ פנים- כסאות והעיצוב הכולל. כמו כן הצבעוניות בויטראז' מוסיפה צבע לנוף, למתבונן מבעד לחלונות הויטראז'. עבורי היה זה חלום שהתגשם.

כיום יש מגמה לעבור לדירות יוקרה במגדלים הצצים כפטריות אחר הגשם. אך זה נושא כבר למאמר אחר.

רן גרין- אמן ויטראז' לבתים ומבני יוקרה שרוצים יחוד מתפרץ וביטוי אישי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה