Powered By Blogger

יום שבת, 7 במאי 2011

עיצוב פנים חוץ והחיבור בינהים

בפגישה עם יזמית שמתכננת מוזיאון במושב שיהיה הרבה יותר מארכיון נתבקשתי לעצב חלון ויטראז' גדול.260 גובה על כ- 5 מ" רוחב.הנושא- ענפי החקלאות שהיו במושב,חלקם הקטן עדיין ישנם.
המושבים הפכו למצרך נדלני יקר מאד במיוחד במרכז.
ניגשתי לראות את המבנה הקים ,מרפאה ישנה שלא מתפקדת יותר [יש מרפאה במושב ליד ]הקיר המיועד דרומי ובצמוד אליו,ממש צמוד-30 ס"מ עץ אורן גבוה וותיק.רוחב הגזע 65 ס"מ,אכן עץ גדול [ בהזדמנות אוסיף צילום ]
העץ יסתיר את הויטראז,לא מסתדר,אם כך נכניס את העץ פנימה.בחלק הזה מתוכננת זכוכית שקופה לחלוטין ברוחב של 90 ס"מ וכך העץ והנוף שבהמשך,נוף פרדסים מתאים לנושא.שניהם יהיו בתוך הויטראז,בתוך המוזיאון.

עיצוב,זוגיות והקשר בינהים

לפני ימים מספר ישבתי אם לקוח בנוגע להזמנת ויטראזים לבית שהוא משפץ.הוא מתכנן לפתוח בקיר 3 חלונות צרים וארוכים.ובמילים שלו-הויטראזים יהיו התכשיט של הבית,הצבע והאור תרתיי משמע.היות והקיר מזרחי,בשעות הבוקר יכנס לפינת האוכל אור צבעוני דרך הויטראזים.יופי של פתיחה על הבוקר.
כשיצאנו החוצה ראינו שבצמוד לבית,לחלונות המתוכננים יש עץ לימון.כדי להכניס את העץ לבית אני מתכנן חלקים שקופים
בויטראז.יש מקרים שצריך לצלם את הנוף הנשקף מהחלונות בכדי לדייק ולהכניס את החלקים היפים של הנוף.ליצור מצב שהנוף משתלב בהרמוניה ומשלים את הויטראז.במקרה להלן אין צורך נוף העץ רחב דיו.אבל בזמן פריחת הלימון,הפרחים הלבנים והריח המשכר של הפריחה יהיה בתוך בית.יש לי מקרה דומה על כך בפוסט הבא.
החלטנו על תמונה אחת מתמשכת של פרחים לבנים ויבנו לבחור דוגמה מתוך ספר העבודות שלנו.הבחור למד ציור ובזמנו החופשי מצייר,מוכשר לטעמי,בחר מידית דוגמה אותה צריך להתאים לחלונות שלו.הוא ציין כמה עבודות שאותן אהב אומנותית וגמרנו.עכשיו חיכינו לאשה.
כאשר היא הגיעה,מיד ציינה שהטעם שלהם שונה ונראה מה יהיה.
הגשתי לה את הספר וחיכינו בציפיה למוצא פיה.היה מתח  באויר,תרגיל זוגיות על אמת.היא קלעה בול מה בעלה אוהב בדיוק רב.בבחירת הויטראז שוב נחל הזוג הצלחה.לכולנו נשאר טעם של עוד.