Powered By Blogger

יום שישי, 19 בנובמבר 2010

סיפורי לקוחות

עיצוב ויטראז' ללקוחות




עיצוב ויטראז' הינו מעשה מורכב שמתחיל במפגש עם הלקוח דרך האתר שלנו www.vitran.co.il

נכון אתר מיושן ,לא מעוצב ולא ידידותי.בדיוק בימים אילו אנו עובדים על בניית אתר חדש.אשמח בקרוב להראות לכם סקיצות ראשונות,כדי לקבל תגובות והערות.



חזרה אל הלקוח,לאחר שהתרשם מהמבחר ,הוא יוצר קשר ואנו מלבנים טלפונית את הסוגיות הטכניות ומכאן נגזרות השאלות והרעיון העיצובי. כאשר הלקוח יודע מהו רצונו ובחר דוגמה,כל אשר נותר,להתאים את הויטראז' למידות שלו ולצבעים שהוא רוצה.

אילו המקרים הקלים והמהירים לפיצוח ולא מצריכים מפגש אישי.הפעם אני רוצה לספר על חלק מהמקרים שחוויתי לאחרונה שהם יותר מורכבים.

1- לקוח מהצפון ,לאחר שיחה טלפונית,שלח תמונה של מה הוא רוצה ב-2 חלונות.תירגמתי את התמונה לויטראז',הלקוח והמשפחה התלבטו ושינו כיוון,על אותו נושא עלים בשלכת במגע אבסטרקטי. הפעם את הסקיצות הם אהבו מיד.

אכן הכנת סקיצות הן הדבר היותר מורכב ביצירה ובמה זה כרוך במאמר הבא.



2- בפגישה עם לקוח תושב חוץ והמעצבת סוכמו הדרישות: צבעוניות עדינה,ורעיון אבסטרקטי בכיוון של ים.הסקיצות הראשונות אושרו והמדובר ב-9 חלונות.חיכינו לתחילת השיפוץ כדי להתחיל בביצוע.ואז באה האשה ,פסלה את הסקיצות על הסף,הגישה לי תמונות ודרשה,זה אני רוצה.כל שנותר לתרגם לויטראז'.היות והתמונות מורכבות גם במקרה זה אני נדרש לשיא היצירתיות.

מה אני למד ממקרים אילו? תמיד יש יותר מדיעה אחת ורצוי להפגש עם כל המחליטים.



3- בפגישה ראשונית עם בני משפחה שהחליטו לתרום ויטראז'ים לבית כנסת,זרקתי כמה נושאים.בשונה מבית פרטי ,המסורת והתנך מכתיבים ולכן זו נקודת הפתיחה.נקודה שמתייחסת כמובן להיבטים הטכניים: כמה חלונות,גודל,מיקום,אופי המבנה ועוד... הנושאים שנבחרו: בריאת העולם לחלון עגול. וסיפור יציאת מצרים עד מעמד מתן תורה בחלון ארוך כ-8 מטר מעל ההיכל.לאחר הגשת הסקיצות נפגשתי בסטודיו עם האדריכלית ונציגי המשפחה ללבן את הסוגיות שדרשו תיקון.התיקונים היו: הסדר הנכון של הופעת הסצינות[משה בתיבה,חציית היאור,בניית המשכן,הסנה הבוער ומתן תורה בחלק העליון] ופרטים קטנים שיעזרו לכלל המתפללים להבין במה המדובר.במקרה של בית כנסת יש את המזמינים שמחליטים ועוד קהילה שלימה אחריהם.הארה נוספת שקיבלתי לגבי השבת: לנו באי בית הכנסת ברור מאד מהי השבת,לכן לא צריך את כל הפרטים,צריך את הקדושה.

הפרויקט בוצע התגובות נלהבות ובקרוב אני מתחיל בית כנסת נוסף עם אותה אדריכלית.



4- בפגישה בבית משפחה עם האישה הבקשה היתה לאירוסים בחלון עגול.ויטראז' שהבעל ראה בפאב וזה מה שהוא זכר אהב ורצה.הרצון והדרישה לויטראז'ים באה מהבעל [ חלום של כמה שנים מאז סיימו את הבנייה ]היות ולא היתה תמונה הכנתי סקיצה שאושרה מיד .ומה עושים בשאר החלונות? זרקתי רעיונות,שאלתי איזה פרחים אוהבים,שלחתי תמונות ונבחרו צבעוניים כנושא והסקיצה אושרה .2 חלונות נוספים בסלון,צרים וארוכים הבקשה היתה לעדינות.לאחר הכנת כמה סקיצות הגעתי למה שאני רוצה והרצון שלי תאם את הציפיות שלהם.השינויים מסקיצה לסקיצה קלים אומנם,אך קו לפה או לשם משנה את כל התמונה.הזמנה זו בוצעה ותותקן בימים הקרובים.

5- בפגישה עם בעלת בית שבונה במושב יש 2 חלונות גדולים.מראש ידעתי שאם נעשה את כל החלון כפול 2 המחיר יהיה כבד ולא יצא לביצוע.לכן הצעתי לחלק את החלון ל- 3 יחידות והחלק המרכזי-אמצעי יהיה ויטראז'.מה עוד שחלון אחד נפתח בהזזה,כלומר כאשר היחידה הצדדית זכוכית שקופה מכסה את הויטראז' הוא גלוי. בחירת הרעיון היתה קשה יותר ללקוחה,עד שמצאנו כיוון וסרוב אני ניגש להכנת סקיצות.בשיחת טלפון למחרת בסיומה היא אומרת לי,יש לי משהו חשוב להגיד לך.נו תגידי כבר [ בחיוך מפה לאוזן ובאושר- כי הצד השני קולט וחש ]והיא- היית אתמול כלכך נחמד ,קשוב ועזרת לי מאד-תודה לך.



אני חושב שהצלחתי דרך מפגשים אישיים שלי עם לקוחות לפתוח עוד ערוץ לכתיבה.כי הרי כל לקוח הוא סיפור בפני עצמו.מה שמראה לי שאפשר למצוא אין סוף רעיונות לכתיבה שהם לא לגוגל,אך בסופו של דבר יהיו שיווקיים.בכוונה לא צירפתי תמונות ולא חשפתי פרטים אישיים ,פרטים מסגירים.[צנעת הפרט]

בסוף כן הוספתי תמונות להשלמת החוויה.זה המוצר,זו היצירה זה העיקר.